Sarrafiye altın tek başına bir altına verilen isim değildir. Çeyrek altın, yarım altın, tam altın, gramse altın, ziynet beşli altın, ata altını, ata çeyrek altın, ata yarım altın gibi altınlarının genel adıdır. Sarraf ise çeşitli ziynet eşyalarını satan kişiye denilir.
Gram altın, çeyrek altın ve yarım altın gibi gramajı düşük altınlar küçük ve orta yatırımcılar tarafından tercih edilen altın çeşitleridir. Bu nedenle ticaret hacmi son derece geniş olan çeyrek altın Sarrafiye altın grubunda önemli bir yere sahiptir. Çeyrek altın özellikle düğünlerde, hasta ziyaretlerinde ve yeni doğan bebeklere takmak için oldukça yaygın olarak kullanılır. Tabi her altın olduğu gibi çeyrek altın ve Sarrafiye altın grubundaki tüm altınlar da kurumsal niteliği olmayan markalardan temin edilmemelidir. Aksi halde gerek sertifika vermeme, gerekse lisansı geçmiş sertifika verme gibi hususlarda yatırımcıyı zora sokacak durumlar yaşanabilir.
Sarrafiye altınlarından olan yarım altın ise piyasada çeyrek altından daha fazla alım maliyeti olan bir altındır. Fakat finansal anlamda sıkıntı yaşamayan ve finansal bütçesi esnek olanlar çeyrek altının dışına çıkarak daha büyük gramajlı Sarrafiye altınlarını tercih eder. Sarrafiye içerisinde bulunan değerli altınlar, kazanç marjı yüksek olan altın gruplarıdır. Birkaç altın grubunu temsil eden Sarrafiye altın grupları oldukça maliyetli olsa da yatırım ekseninde sizlere diğer altın grupların daha fazla avantaj sağlayan ve zarar ettirmeyen bir maddi manevi değerli bir yatırım grubudur. Tabi her yatırımcının alamayacağı bir altın grubu olan Sarrafiye altın grupları, ticari anlamda kazanç marjını arttıracaktır.
Sarrafiye altını her yatırımcının tercih edebileceği altın gruplarını içermez. Kapsama alanı olan parçaları bütünleyen ve tek tek değerlerin kolektif şematizesidir. Sarrafiye altın grupları bu şematize edilen parçaların tekilini veya birden fazlasının değerini, kolektif bir taban yaratarak en yüksek tavanı oluştur. Bu yatırım biçimi finansal bütçenin normalden yüksek olmasını sağlar. Bu durumun doğrudan bir sonucu olarak kazanç marjının artmasının önünü açar.
Sarrafiye altın grupları orta kazanç eksenin dışındaki yatırımcıyı daha çok eksene dâhil eder. Yüksek kazanç marjı, yüksek yatırım endeksi demektir. Kazancın artması, yatırım değerinin artması kişinin ticaret ve kazanç hacminin genişlemesi anlamına gelir. Bu şartlarda Sarrafiye altın grupları özellikle tercih edilebilir. Bu konjektürel şartlara kanalize bir yatırım marjı oluşturulabilir.
Her altın yatırımı altının kendinde var olan has değerini kaybetmeden ve işçilik maliyetlerinin azaltılmasıyla meydana gelir. Bu yüzden bankada vadeli bir altın mevduat hesabına sahip olarak yatırımlarınızın hem ticaret ve kazanç marjını kontrol etmeyi kolaylaştırabilirsiniz. Aynı zamanda yaptığınız yatırımların değerinde kazanca entegre olmasını sağlayabilirsiniz.
Bireyler yatırımlarında her zaman güvenilir bir sığınak ararlar. Bunun nedeni zarar uğramaktan kaçınmak ve gelecekte oluşabilecek problemlere karşı daha avantajlı bir yatırım yapmaktır. Ebeveynler çocuklarının geleceğini inşa etmek için döviz ya da para birikimi yapmak yerine tam altın, Cumhuriyet altını, Reşat altını gibi büyük yatırımlara başvurabilirler. Sarrafiye ürünleri gibi büyük yatırımcının yüksek marjlı yatırımlar sağlayan az sayıdaki özel altın gruplarını yatırımlarınızı güçlendirmek veya iyileştirmek için tercih edebilirsiniz. Bu sebeple finansal sisteminizi tasarlarken gram, çeyrek, yarım gibi altınları seçmek yerine büyük yatırımlara yönelebilirsiniz. Koleksiyonerlerin de sıklıkla uğradığı sarraflar maddi manevi özel altınları bulundurur. Bu nedenle de hem takı amaçlı hem de yatırım amaçlı tercih edebileceğiniz altın grupları sarraflarda, Sarrafiye grupları içerisinde yer alır. Sarrafiye altın gruplarını sevdiklerinize hediye alternatifi olarak da değerlendirebilirsiniz.
Akıncı Bilezik & Alyans, 2012 yılından bugüne kaliteyi ve şıklığını müşterilerine sunmayı kendine misyon edinmiştir. Alanında üretim ve toptan olarak hizmet veren marka; teknolojik altyapısı, deneyimli kadrosu ve samimiyet ile yürüttüğü üretici-müşteri ağını, yenilikçi bakış açısı ile modellerine aktarmaktadır. Kuyumculukta kaliteli hizmet anlayışı ile satış öncesi ve satış sonrası müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, titiz işçilikle üretim yapan marka olma özelliğini de korumaktadır.Tecrübe edindikçe büyümeye ve gelişime açık olan Akıncı Bilezik & Alyans, hedef pazarlarını gün geçtikçe genişleterek sektördeki başarısını tüm dünyaya duyurma misyonunu yerine getirmektedir.